ALLMÄNA VILLKOR

Behandling av personuppgifter

Du kan alltid känna dig trygg när du lämnar ut dina personuppgifter till oss. Vår målsättning är att vidta alla rimliga åtgärder för att skydda dina personuppgifter. All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna i den svenska integritetsskyddslagstiftningen.

Vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med vad som stadgas i EU:s dataskyddsregler – General Data Protection Regulation – som förkortas GDPR. Endast ett fåtal av våra anställda har tillgång till den information som du som kund lämnar till oss. Vi har strikta regler för de som har tillgång till databaser med användarinformation.

Utlämning av personuppgifter till tredje part

Vi lämnar inte ut dina uppgifter, som e-postadress eller annan information, till tredje part om det inte krävs för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Dock är vi nödgade att i förekommande fall lämna ut uppgifter om dig, nämligen:

för att följa lagstadgad skyldighet för att inkräva en förfallen fordran, anmäla en skuld eller skydda våra rättigheter eller vår egendom; dina personuppgifter kan då komma att lämnas ut till och behandlas av inkassobolag och/eller myndigheter för att förhindra bedrägeri.

För dig som handlar hos oss

Vi lagrar våra kunders kontaktuppgifter i syfte att upprätthålla en god kundrelation och för att komma i kontakt med dig angående beställningar du gjort hos oss. För att hantera din order och för att kunna skicka information om din order, så som orderbekräftelse och faktura, delar vi dina uppgifter med våra samarbetspartners Klarna och Shipmondo. Vi sparar ej personnummer. Du kan alltid ta del av vilka kontaktuppgifter som finns registrerade hos oss och hos våra samarbetspartners, samt be om att få dina uppgifter raderade, genom att kontakta oss på gronsoo@gronsoo.se.

Information om cookies

När du besöker vår webbplats använder vi oss av cookies för att samla in data om ditt besök att användas för marknadskommunikation och kundkommunikation. Du kan själv kontrollera användningen av cookies genom inställningarna i din webbläsare.

Den information vi samlar in används för att utvärdera besöksstatistik, för att förbättra innehåll, navigation och struktur på webbplatsen samt för att bättre kunna anpassa vår marknadsföring till dig. För att göra detta använder vi oss av verktyg tillhandahållna av Google och Facebook. Information vi samlar in inkluderar din IP-adress, geografisk position, intressen samt information om din webbaktivitet. Vi samlar inte in någon personlig information om dig, såsom namn och e-postadress, såvida du inte själv fyller i det i något av våra formulär eller handlar av oss.

 

Genom att handla via Grönsöö Säteri AB e-handelssida accepterar du följande villkor.

Kontaktuppgifter:

Grönsöö säteri AB

Kungs-Husby Grönsö 11

SE-74599 ENKÖPING

0171-87084, 070-6601745 gronsoo@gronsoo.se

Organisationsnummer: 556377-3240

Leverans

Vi använder DHL inom Sverige. Leveranstiden är 2-3 arbetsdagar inom Sverige efter att DHL hämtat varan här. DHL hämtar upp leveranser här på Grönsöö endast tisdagar och torsdagar, varför verklig leveranstid kan variera mellan 2-8 dagar Efter bekräftad beställning får du ett mejl och ett sms om hämtställe och sändningsnummer, ej någon avi. Påminnelse skickas två gånger. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

Priser

Alla priser i webbutiken visas inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, skatter, frakt och betalningsmetod.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 10§ rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan utan att ange något skäl för detta. Det innebär att du måste meddela oss om att du ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad.

OBS! Ångerrätt gäller ej företagskunder.

För att meddela oss att du vill ångra ditt köp ser vi gärna att du kontaktar vår kundtjänst per telefon 0171-87084  alternativt e-post gronsoo@gronsoo.se

Om du väljer att nyttja din ångerrätt står du endast för returfrakten.

Varan skall vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill nyttja ångerrätten. Ångerrätten kan endast nyttjas EFTER att du hämtat ut din vara.

Outlösta paket debiteras enligt våra villkor 295 kronor.

Vid nyttjande av ångerrätten betalar vi tillbaka kostnaden för varan samt frakten till ditt utlämningsställe. När vi fått tillbaka varan kommer vi inom 14 dagar att betala tillbaka med samma betalningsmetod du använde vid köpet. Notera att vi inte ersätter eventuella påminnelseavgifter eller dröjsmålsränta från vald betalningsmetod.

Du är ansvarig för varan ända tills vi mottagit den. Om varan skadats i frakten kommer avdrag göras för detta.

Adressen varan skall skickas till är:

Grönsöö säteri AB

Kungs-Husby Grönsö 11

SE-74599 ENKÖPING

Skadade varor

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller transportör och göra en skadeanmälan. Ta inte med dig ett skadat paket hem från ditt utlämningsställe . Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transporten eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 295 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Reklamationer

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar på gronsoo@gronsoo. Ange alltid ordernummer, produkt och bäst-före-datum i samband med reklamation. Gör ALLTID en reklamation INNAN du eventuellt skickar tillbaka produkten. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för ev. returfrakt samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

Felaktiga uppgifter

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk eller servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera felaktiga produkttexter, bilder och priser publicerade på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller säljas slut.

Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.

Force Majeure: Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.